wtorek, 2 sierpnia 2016

Czy warto podążać za modą?




Nie, nie warto. 
Jak to mówi moja siostra „Jak coś jest bardzo modne, to znaczy, że już nie jest modne.” 
Nie wiem skąd wzięła te słowa (muszę ją o to zapytać), ale uważam że to prawda. Im więcej osób ma coś modnego, tym bardziej staje się ta rzecz zwykła. Zamiast chodzić tak, jak nam wygodnie, w tym co się ogólnie podoba MI, a nie KOMUŚ, w czymś oryginalnym, bo przecież każdy ma swój gust, to idziemy za tłumem, nie wiadomo po co. 

Podam przykład. Ogólnie jeśli widzisz wszędzie skórzane kurtki, ponieważ taka jest moda, to wcale nie znaczy że one są "super wow", po prostu robi się to takie niezauważalne.
Oczywiście sama ogólnie lubię skórzane kurtki, najbardziej ramoneski, ale wiem że jeśli nie znajdę takiej zupełnie wystrzałowej, to zginę w tłumie.

Nie powiem, żebym miała jakiś super gust, ciągle zdarzają mi się wpadki. Czasami po 3 miesiącach jak widzę swoje zdjęcie to się łapię za głowę, nie dowierzając jak ja mogłam dopasować taki strój i gdzie ja miałam oczy przed wyjściem??? No cóż, chyba się spieszyłam…
Jednak nawet ja uważam, że niektóre rzeczy które są modne, wcale nie są ładne. 
Podam mało drastyczny przykład:
  • czerwone usta, 
  • czarne leginsy, 
  • szara bluza (typowo sportowa), 
  • kozaczki na kołku
  • i złoty łańcuch. 
Nie wiem czemu, ale coś mi nie pasowało w tej modzie, która była ledwo 2 lata temu (jestem dresem i nadal zgłaszam sprzeciw). 
Ściągasz buty i łańcuch – jesteś gotowa do seansu filmowego z kubkiem kakao. Jeśli nie, możesz iść na disco. Funkcjonalne, ale jakoś tak dziwnie.
Drugi zestaw to:
  • spodnie zwężane u dołu (najlepiej bordowe), 
  • czarne trzewiki, 
  • czarne skarpetki. 
Co jest dziwnego w tym stroju? Spodnie muszą być koniecznie włożone w skarpetki!

Kolejna rzecz, która moim zdaniem nie jest ładna (chociaż sama tak chodziłam) to:
czapka z odstającym tyłem, co wyglądasz w niej jak w czapce krasnala czy smerfa.
Funkcjonalne jak masz wysoko kucyk, ale czy to naprawdę takie ładne?

Albo teraz niektórzy chłopcy mają kurtki do kolan. Może jest im ciepło, ale serio, wyglądają oni jakby mieli wielki tułów osadzony na zapałkach.Wystarczyło by, aby te kurtki kończyły się w połowie ud.
Kobiety nie wyglądają źle w takiej długości, bo mają zazwyczaj odzienie dopasowane w pasie, zwężane, dodane paski i inne bajery.


Bywają jeszcze tragiczne buty. Widuję takie często w pewnym dużym znanym sklepie z odzieżą, jak kiedyś będę miała więcej czasu, to zrobię zdjęcia, pośmiejemy się razem.

Moda przychodzi i odchodzi, jednak niektóre rzeczy nawet modne są brzydkie.
Ot jakiś pierwowzór mody wymyślił, że tego jeszcze nie było, to teraz będzie. A normalne pomysły przecież się kończą!
Nie podążaj za modą, stwórz ją sam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz